fr | en

International WeekSemaine Internationale

The School of Law, Economics and Management organizes its international week from March 2nd to 6th, 2020, under a new formula.

This year, the topic is “Law and Innovation: What are the Challenges for Economic Growth?
Scholars from our partner universities working in the fields of law, economics, finance, and management will give 90-minutes lectures to undergraduate and graduate students.
In parallel, our guests will present their current research at the Granem Group (Research in Economics and Management) and at the Jean Bodin Center (Research in Law).

This week of exchanges will allow us to strengthen vital links for both the students and the School and to promote the international mobility of students and of teaching and administrative staff. It will also be an opportunity for our guests to discover the city of Angers, its heritage, and its entrepreneurial dynamism.

La Faculté DEG organise la semaine internationale du 2 au 6 mars 2020, sous une nouvelle formule.

Cette année, le thème est : "Droit et innovation: quels enjeux pour la croissance économique?"
Des enseignants-chercheurs en Droit, Économie, Finance et Gestion de nos Universités partenaires proposeront des cours/conférences de 1h30 à des étudiants de Licence et de Master.
En parallèle, nos invités présenteront leurs travaux de recherche au Granem, Laboratoire en Économie et Gestion, et/ou au Centre Jean Bodin, Laboratoire en Droit.
Cette semaine d'échanges nous permettra de renforcer des liens essentiels tant pour les étudiants que pour la Faculté et de favoriser le développement des mobilités étudiantes, enseignantes et des personnels administratifs. Elle sera également l'occasion de mieux faire découvrir à nos invités la ville d'Angers, son patrimoine et son dynamisme entrepreneurial.

EN RAISON DE L’ÉPIDÉMIE DU CORONAVIRUS, LE PROGRAMME DE LA SEMAINE INTERNATIONALE EST FORTEMENT PERTURBÉ ET MODIFIÉ.
UN CERTAIN NOMBRE DE RÉUNIONS D’INFORMATIONS, DE CONFÉRENCES ET DE VISITES SERONT REPORTÉES À UNE DATE ULTÉRIEURE

Vice- Doyen aux Relations internationales

Mme Catherine Deffains-Crapsky